ForumDodaj do ulubionych (Tylko IE)Ustaw jako startowa (Tylko IE)Kana3 RSS

 
 

Pobieranie

Menu

Strona główna
Forum

FAQ
Opis gry
Instalacja gry
Wymagania sprzętowe
Silnik CryEngine

Dotacja
Galeria

Dodaj artykuł

Żywioły
Divine Power
Historia Atreii

Rasy
Elyos
Asmodian
Balaur (NPC)

Klasy
Warrior
Priest
Scout
Mage

Multimedia
Filmy
Tapety
Dla graczy
Wygaszacze

AionOnline
    Aion Online - Polski Portal
Zarejestruj konto i zacznij grac!

Aion Preview
Autor: Praca zbiorowa

Praca zbiorowa - autorzy: Achmed, CCn, Hetman, Skidbladnir

Czekając na Aion... co to takiego?

Aion The Tower of Eternity jest Fantastyczno/Science-Fikcyjną grą MMORPG opracowaną przez NCSoft na silniku CryENGINE, posiadającą w sobie elementy PvP i PvE (PvPvE). Gra ta zaprezentowana była po raz pierwszy na E3 2006 i przeznaczona jest do funkcjonowania w systemie Windows. W pierwszej kolejności gra będzie skomercjalizowana na rynku azjatyckim, następnie po krótkim czasie US/EU, oficjalnie nie podano żadnej daty, lecz realizatorzy liczą, iż będzie to w 2008. Co do ceny, gra będzie kosztować najprawdopodobniej $40 z abonamentem miesięcznym w wysokości $15 (nic pewnego, nic oficjalnego, tylko projekty i przypuszczenia) Nic również nie było powiedziane na temat Edit Collectora, co do rozszerzeń: jedno lub dwa rocznie, w zależności od rozwoju sytuacji w danym regionie. (Jak w WoW-ie)



Cztery ważne szczegóły na temat Aion:

System gry i działania każdej frakcji na każdym serwerze spowodują konsekwencje, które zmienią otoczenie i sytuację na danym serwerze. Jednocześnie, na dwóch różnych serwerach nie powinna zaistnieć ta sama sytuacja. (Za wyjątkiem początku gry)

PvPvE (Gracz przeciwko Graczowi przeciwko Przyrodzie) Aion zawiera rozwojowy system konfliktu pomiędzy frakcjami, który kontroluje skomplikowane układy sił, ras, Gildii i sojuszy. System dowodzi jednocześnie trzecią frakcją NPC, Balurami, którzy mogą reagować jako wrogowie lub sprzymierzeńcy graczy.

Lot i walka w locie. Wzlećcie do chmur i wznieście się ponad pejzaż ze skrzydłami które pozwolą Wam osiągnąć dalekie krainy. Podróżujcie poprzez świat i wyzywajcie nieprzyjaciół na powietrzne pojedynki!

Piękno i szczegóły graficzne Używając zmodyfikowaną wersję silnika Crytek (jak ten użyty w Far Cry), Aion jest najpiękniejszą grą jaką do tej pory stworzono. Zadziwiając poziomem szczegółów tak postaci jak i otoczenia. (Twórcy zdają sobie sprawę z faktu, iż warunki graficzne dla użytkownika powinny zostać średnie/niskie)

Wymagania systemowe podane dla Bety: Minimalne: CPU: pentium 4 2,8 GHz lub AMD Athlon 2800+ RAM: 512 MB VGA: GeForce 5700 lub Radeon 9600 z obsługą DirectX 9 lub + 20 GB wolnych na twardym dysku Windows XP lub Vista

Polecane: CPU: Pentium 4 3.0GHz lub AMD Athlon 64 3000+ RAM: 1GB VGA: GeForce 6600 lub Radeon x1550 z obsługą DirectX 9c lub + 20 GB wolnych na twardym dysku Windows XP lub Vista

Gra zostanie przetłumaczona (napisy i głos) na angielski, francuski i niemiecki oraz naturalnie koreański i prawdopodobnie na kilka innych języków azjatyckich... Utworzone zostaną serwery dla USA, EU i Azji. Nie wiemy czy serwery będą zlokalizowane w europie, czy też będą to serwery interkontynentalne oraz, czy jeden abonament pozwoli graczowi na grę na dowolnym koncie. (np. Czy gracz mający konto na europejskim serwerze będzie mógł grać na serwerze US ?)

Prawdopodobnie utworzona będzie pewna ochrona w grze (jak w WoW), jeśli tak będzie, może to przyjąć formę taką jak w Lineage2, Ragnarok itp.

Szczegóły dotyczące Bety: Koreańska Beta rozpoczeła się 31/10/2007 z możliwością grania jedną frakcją: Elyos i tylko z możliwością zdobycia 10 lvl (w pierwszym tygodniu). Założenia były proste: Każdego tygodnia (nowy temat, nowa historia i nowe miasto) odblokowywano 5 lvl i tylko 10 godzin na grę. Asmodian można było grać od 6-ego tygodnia Bety, której pierwsza część zakończyła się z końcem grudnia (8 tygodni), powróci ona w lutym z nowymi tematami. Nie znamy dokładnej liczby tematów składających się na zamkniętą Betę. Prawdopodobnie będzie też OBT, ale w tym czasie tylko dla Koreańczyków.

Na temat US/EU Bety: Otwarta lub zamknięta (być może obie) przewidziana jest na pierwszą połowę 2008, prawdopodobnie oddzielnie, nawet jeśli NCSoft chce je prowadzić jednocześnie.

Rasy Podstawowo istnieją trzy rasy walczce w świecie Atreia: Elyos, Asmodian i Balaur.

Krótka historia Na początku bóg Aion stworzył rasę poddanych zwanych Balaur. Lecz oni na nieszczęście się zrewoltowali, więc Aion zdecydował się stworzyć drugą rasę zwaną Deavas, chociaż byli oni słabsi od Balaur, nie omieszkał tym razem zapewnić sobie ich posłuszeństwa i wierności! Daevas wypełnili zadanie im postawione, którym było pokonanie i wypędzenie do innej świato-przestrzeni Balaurów i stworzenie pokoju w ich świecie... Lecz w ciągu 1000-letniej wojny, symbol fizyczny boga Aion – Wieża Wieczności, został częściowo zniszczony, prowadząc do kataklizmu, tworząc świat w którym rozwija się akcja gry. Świat przypomina wyglądem planetę, przedzieloną horyzontalnie na dwie połowy: Elysea i Asmodae, oraz Abyss, część centralną świata.

Atreia Elysea jest częścią dolną otrzymującą światło słoneczne, a Asmodae jest częścią górną otrzymującą jedynie fragmenty promieni słonecznych. W wyniku eksplozji dzielącej świat Balaur na nowo wrócili na Atreia, zasiedlają głównie Abyss, punkt centralny w walce pomiędzy Elyos, Asmodian i teraz Balaur. Po 1000-u latach konfliktu przeciwko Balaur, Elyos i Asmodian przystąpili do wojny oskarżając się wzajemnie za destrukcję wieży, lecz prawdziwy powód wojny to substancja zwana Aether, niezwykle rzadka na terytoriach dwóch frakcji, ale występuje w bogatych złożach w Abyssie. Aether pozwala na latanie... A by przewodzić światem trzeba latać!

Szczegóły dotyczące 3 głównych frakcji:

Do gry możecie wybrać tylko Elyos lub Asmodian, Balaur jest frakcją NPC nieco specjalną (w dalszej części dowiecie się dlaczego). Możecie grać jedną frakcję na serwerze, lecz możecie stworzyć dwie frakcje na jednym koncie. Frakcje przeciwne nie mogą rozmawiać, grupować itd. razem, tak jak w WoW.

Elyos Mieszkają w dolnej części planety, osłonecznionej, w świecie kolorowym, pełnym zieleni... Fizycznie bardzo przypominają ludzi. Ich stolicą jest Sanctum.

Asmodians Zamieszkują ciemną, górną stronę planety, pełną bagien, z małą ilością roślin, kolory dominujące to niebieski, ciemna zieleń i czarny. Wyglądają jak Elyos lecz ich skóra jest nieco ciemniejsza, mają szpony przy rękach, stopach i ogon! Ich stolicą jest Altgard.

Elyos i Asmodian mogą otrzymać skrzydła na lvl 10, po zakończeniu przeznaczonego do tego celu Questu. Skrzydła Elyos są pierzaste, tak jak anielskie, te Asmodian przypominają skrzydła nietoperza. Poza tym nie będzie większych różnic pomiędzy tymi dwiema frakcjami (prawdopodobnie po to by zachować równowagę między nimi), tylko ich świat, wspomniane szczegóły wyglądu i kilka kwalifikacji będzie różnych, klasy są jednakowe po obu stronach. Mówi się, że krzywa lvl Asmodian jest szybsza na początku, natomiast ta Elyos na końcu lvl-ingu. Lvl maksymalny ma wynieść 50.

Balaur (NPC) Jest to frakcja NPC, zajmuje Abyss i zrównoważy siły w wojnie pomiędzy Elyos i Asmodian. Np. jeśli Elyos zdominują Abyss, Balaur będą walczyć po stronie Asmodian. Wyglądem przypominają smoki!

Naturalnie istnieje więcej niż 3 rasy, przyjrzyjmy się innym:

Mau Przypominają dwunożne dzikie koty. Podróżują po terenie Asmodian. Są to wojownicy inteligentni lecz z powodu ich walk wewnętrznych podzieleni i nigdy nie będą mogli zapanować nad jakąkolwiek częścią świata. Praktykują szamanizm i mogą oswajać dzikie zwierzęta.

Shugo Są jak goblin w WoW-ie, przyjaźni dla Elyos i Asmodian. Zajmują się handlem. Zdominowali handel podczas 1000-letniej wojny, prowadzą wymianę pomiędzy Abyssem i dwoma frakcjami. Z biegiem czasu utworzył się odłam nieco mniej przyjazny zwany "The dark cloud".

Krall Jedna z wielu barbarzyńskich ras, które można będzie spotkać w świecie Aion, coś w stylu Ogrów z nieporównywalną wytrzymałością fizyczną. Używają Koboltów (innej rasy) do wydobywania Aether. Krall dzieli się na: wartowników, łuczników, niewolników itd...

Klasy:

Będą 4 główne profesje, nazwy są oficjalne i będą identyczne dla obu frakcji. Podczas kreacji postaci, będziesz mógł wybrać profesje i potem ( lvl 10 albo 20) będziesz mógł wybrać swoją specjalizację. Jedna profesja dzieli się na dwie pod klasy, więc końcowo będzie 8 klas! Nie ma tu dużo do pisania, ale podałem schematy, video. Obrazki: w paragrafie o itemach. (zapraszam do działu „klasy” na stronie głównej – przyp. me_love_u)

Warrior 

- Fighter/gladiator : Podobny do Warka z WoWa, ogromny wybór broni, łatwy do grania jednak prawdopodobnie ciężki do opanowania.
- Knight/templar : W Aion będzie pełnił rolę tanka, różni się od tanków z innych MMO ze względu na jego absorbujące skille.

Scout

- Ranger: Ma możliwość atakowania z odległości(łukiem) i z bliska( pewnie mieczami), posiadają pułapki. Będą mogli się chować. Ta klasa będzie ciężka do opanowania.
- Assassin: Jak w innych MMO, duże obrażenia w krótkim czasie, możliwość chowania się, ogromne znaczenie ma to skąd atakujesz ofiarę (2-3x więcej obrażeń od tyłu w porównaniu do ataku z boku czy od przodu). Podobnie jak ranger, będzie ciężki do opanowania, assisian ma skille umożliwiające mu teleportowanie się za swój cel, i może używać wielu „ trików”, dla wyjaśnienia to nie jest klasa która się wygrywa poprzez naciśniecie jednego przycisku.

Mage

- Sorcerer : Nuker walczący z odległości, cieniutki w zwarciu, jego zaklęcia wpływają na szybkość poruszania się przeciwnika, koncentracja może zostać zwiększona przez itemki, które zmniejszają szansę na przerwanie castowania czaru, przerwanie castowania nie oznacza anulowania.
- Spiritmaster : Jedyna klasa Aion która ma w posiadaniu chowańce, są ich cztery typy : powietrzny, ognisty, ziemny, wodnisty – każdy z nich ma swoją rolę. Nie została jeszcze podjęta decyzja jakie będą miały skille.

Priest

- Cleric: Służą głownie do leczenia i ochrony, ale będą mieli też parę skilli do walki w zwarciu. Najczęściej noszą tarcze i jedno ręczną buławę
- Charter: Też mogą leczyć, jednak ich główną rolą będzie buffowanie ( buffy trwające ok. 5 min). Taka hybryda klasy z bronią dwuręczną lub jednoręczną z tarczą

Hero:

Będą też herosi, nie tacy jak w WOTKL, ale prawdopodobniej tacy jak w Lineage 2 lub RFO, co znaczy że będzie naprawdę mało tych z większymi mocami w porównaniu do normalnych postaci. Będzie ich można poznać po aurze wokół nich albo po elementach zbroi. Wiec Herosi będą musieli chronić i pomagać innym chronić The Abyss. Posiadanie takowego daje ogromną przewagę. Rozwinę ten system w części trzeciej

Nic nie wspomniano o zmienianiu klasy czy też podklasy, w L2, można było wybrać na 40 lvl podklasę, czyli nowa klasę na tej samej postaci ( bez odrzucania dotychczasowej) i mogłeś wybierać którą klasą chcesz expić/grać kiedy tylko chciałeś, działanie podobne do resetu talentów w WoWie

Combo & Skille:

Jest dużo różnych typów skillów: normalny, specjalny, combo oraz combo łączone, aktywowane combo + jakiś warunek. Jest 80 skili od 1 do 40 lvl dla Wizarda, ale jest też parę ulepszeń (podstawowe skille mają po 5 ulepszeń), więc to nie jest 80 różnych zaklęć...

Combo łączone i Aktywowane combo działają na tej samej zasadzie : warunek musi zostać spełniony do ich użycia/aktywacji, to może być czar czy reakcja...

Przykład combo dla wojownika:

Explosive Strike (attack skill) -> Stun Strike (knocks back) -> Chance Strike (attacks fallen enemy). Stun strike jest możliwy do wykorzystania po udanym Explosive Strike a Chance strike itd. Używając skilli w ten sposób można zrobić więcej obrażeń combo, i mieć więcej tak zwanej „ aktywnej” walki

Są też skille możliwe do użycia parę sekund po uniku, sparowaniu ataku. Warunkiem użycia skilla będą też jego wymagania np. jakiś określony typ broni.

Specjalne combo prawdopodobnie oznacza grupę combo jak w FFXI, czyli coś typu : Gracz A castuje jakieś zaklęcie, Gracz B castuje zaraz za nim jakiś czar który go odbije.

O drzewku talentów Widziałem parę starych screenów gdzie były 2-3 zakładki po 10 ikon, ale nie jestem pewien, prawdopodobnie to było stare Combo-tree. Więc nie wiem czy to jeszcze jest.

Skille zużywają mane, jest też trzeci wskaźnik pokazujący stan DP. Divie Power jest energią która rośnie gdy walczymy z mobami czy innymi graczami, nie spada z nimi nie walczymy, jednak resetuje się po disconnect. Wiec jak jej używać i po co ona jest ? Dzieki DP możemy np. robić itemy lepszej jakości, czy oddać ją innemu graczowi, niektóre skille prawdopodobnie też będą wymagały DP.

Skille-DP zależą od klasy, oprócz jednego takiego samego dla wszystkich, niektóre z nich są ultimate np. Strzelają w każdego wroga w pobliżu( to jest baaardzo stary skill i prawdopodobnie już nie istnieje). Nikt nie będzie musiał mówić że DP-skille są mocniejsze od normalnych, zdobywanie DP jest trudniejsze w uzyskaniu niż Mana. Zapomniałem o jednej rzeczy: skille-DP różnią się od tego z jakiej Frakcji jesteś. To jest jedyna „ faktyczna” różnica między nimi. Rzućmy okiem na te skille (rank 1):

Warrior

- Elyos Zwiększenie mocy fizycznych ataków i maksymalnego życia o 30% na 30 sekund
Cel: Możliwe tylko na sobie Cast: Natychmiastowy Odnowienie Czaru: 1 minuta
-Asmodians Zadaje 410-421 fizycznych obrażeń i kradnie tyle samo hp (pewnie zadaje 410 dm i przenosi tyle ile zabrało do castera)
Cel: Możliwe tylko na sobie Cast: Natychmiastowy Odnowienie Czaru: 1 minuta

Scout

-Elyos Unika wszystkie fizyczne ataki przez 10s.
Cel: Możliwe tylko na sobie Cast: nie podane Odnowienie Czaru: nie podane
-Asmodians Zwiększa prawdopodobieństwo uniku, normalny resistance broni, resistance tarczy zwiększony o 100%, resistance na wszystkie żywioły zwiększony o 100% na 10 s.
Cel: Możliwe tylko na sobie Cast: nie podane Odnowienie Czaru: nie podane

Mage

-Elyos Odnowienie many zwiększone o 75%
Cel: Możliwe tylko na sobie Cast: nie podane Odnawianie Czaru: nie podane
-Asmodians Szybkość castu zwiększona o 50%, wszystkie skille nie zużywają many przez 10s.
Cel: nie podane Cast: nie podane Odnowienie Czaru: nie podane

Priest
Elyos Absorbuje 100% pierwszych 2000 obrażeń, przez 30s
Cel: Możliwe tylko na sobie Cast: nie podane Odnowienie Czaru: nie podane
-Asmodians Odnawia 100 życia na każde 3s przez 30s
Cel: Możliwe tylko na sobie Cast: nie podane Odnowianie Czaru: nie podane



Itemy i Statusy:

Są 3 różne rodzaje itemów: Normal, Abysal i Drakonie (nazwy nie są officialne). Abysal items są tymi które można zdobyć poprzez PvP (za zabicie kogoś dostaje się PvP-points, rozwinięcie w dalszej części), Drakonie items są tymi stworzonymi z materiałów uzyskanych z polowań na Balaur w Abyssie. Jak w WoWie, niektóre itemki są soulbound.

Możesz zmieniać swój armor malując go na różne kolory (jak w Gulid Wars i EverQuest), gdy set jest w 100% kompletny wokół gracza rozchodzi się aura. Kolorki (Dye) mogą zostać kupione od NPC, ich ceny nie są wysokie, ale zdarza się że niektóre kolory są rare i są dostępne tylko w PvE, PvP

Jedna rzecz jest wyjątkowa w Aionie. To że możesz ulepszać swój equip bez zmieniania skina, czyli przenoszenie statów jednego itemu do drugiego itemu bez zmiany skina (nie wiem czy tyczy się to wszystkich itemów czy tylko tych stworzonych). A więc, amory wyglądają super nawet na starcie, pyzatym ten sam armor wygląda inaczej na Elyos i inaczej na Asmodian.

Sloty na postaci : Głowa, naszyjnik, naramienniki, klatka, nogi, peleryna, pasek, rękawice, buty, 2 kolczyki , 2 pierscienie , 2 sety na bron

A teraz, charakterystyka statów. Działają podobnie jak w WoWie, gracz nie rozdziela statów gdy dostanie lvl, wszystko jest rozdzielane automatycznie. Jednak, może on wybierać swój equip, personalizowanie postaci poszło w tą stronę. Jest 5 znanych special-stats jakie dają nam nasze amory: obrona przed magią, obrona przed atakami fizycznymi, uniki, mana, koncentracja...

Wszystkie oprócz koncentracji są wyraźne. Dzięki koncentracji, przerywania zaklęć jest o wiele mniejsza, uniki prawdopodobnie są tym samym co odskoki. Są 4 rodzaje armor: Szata, Skóry, Kolczugi i Płytowe każdy z tych armor wspomaga inny stat.

Zestawienie:

Obrona przed atakami : plate >mail >leather >robe (Płyta >Kolczuga >Skóra> Szata) Obrona przed magią : robe >plate =mail =leather (szata >płyta =kolczuga =skóra) Koncentracja : robe >mail >leather =plate (Szata> kolczuga> skóra = płyta) Uniki : robe =leather >mail >plate (Szata =skóra >kolczuga >płyta) Mana: robe >mail =leather = plate (Szata> kolczuga = skóra = płyta)

Inne podstawowe staty (które mogą być zwiększone przez itemy) : siła, inteligencja, wola, dusza, zwinność, wytrzymałość, szybkość (poruszania się).
A zapomniałem dodać że niektóre itemy będą mogły być na banku należącym do konta a inne tylko na banku postaci.

Znamiona:

Słodka nazwa znana nam z FFVII. Dla wyjaśnienia armor nie będzie jedyną rzeczą jaką będzie się wyróżniała nasza postać. Każda postać koło 20 lvl będzie mogła wybrać sobie specialny „ kamień” nazwany znamię, końcowo na max lvl będziemy mieć 5 slotów na nie, to nie jest coś jak kryształ który wkłada się w armor. Podejrzewam że na każde 10 lvl dostaniemy 1 slot. Jedyna rzeczą jaka miałem okazje zobaczyć to znamię przynoszące coś w rodzaju treningu pozwalającego postaci nosić tarczę, płytę, czy halabardę (są sigmy dla każdego typu broni, zbroi, ale różnią się od tego czy jesteś casterem czy fighterem). Możliwe że w przyszłości zobaczymy jakieś specyficzne skille, które będą dostępne przy użyciu Znamiona z innej klasy. Znamię można kupić od NPC, cena jest dość wysoka ok.. 200 000.

Teraz powiem troszkę o broniach, to możliwie najlepszy moment do dania wam listy wszystkich broni... więc będzie: Longsword, Shortsword, Greatsword, Mace, Halberd, Staff, Bow, Dagger, Tome, Axe jeszcze nikt nie widział

Pomówmy o trade-skillach, działają one podobnie jak w WoWie, jest 10 różnych profesji niezależnych od klas, są też określone miejsca gdzie można ich używać. Nie mam całej ich listy, ale z tego co widziałem, a widziałem wiele (jaki skromny ):

Tailoring (szycie, i ogólnie galanteria skórzana) Armor Crafting – mail, plate draft (kucie kolczug, płyt) Weapon Crafting (tworzenie broni) Alchemy (alchemia) Woodwork (tworzenie drewnianych broni typu laski, łuki) Cooking (gotowanie służy głownie do buffowania) Enchanting (enchantowane) Collection (wydobywanie rud, coś jak mining) Herbalism (zbieranie ziółek)

PvP vs. PvE:

Krótko o instances'ach, instances zone - specjalne strefy, w których spawnują się mocniejsze potwory, zajmują one 10% świata, więc nie tak jak w GuildWars, czy WoW gdzie instances'y zajmują dość dużą powierzchnie świata, jednakże (stety, czy nie?) instances zone w Aion będzie działać na tej samej zasadzie jak w WoW. Więcej szczegółów kilka linijek w dół.

PvE:

W Aion będą organizowane Raid'y kierowane do dwóch, za chwile wymienionych, rodzajów instances'ów. Grupa w Raid'zie będzie się składać z 6 graczy, a grupy będą 4, czyli razem będzie 24 graczy. Wracając do 2óch typów Raid'ów: Pierwszy będzie podobny do tego z Lineage (z ogromną liczbą graczy), drugi wymagający strategii.

Jest również możliwość Raid'u pewnego rodzaju NPC potwora i wbrew pozorom wpłynie to na wynik wojny frakcji.

PvP:

Jak wyjaśniłem wcześniej, walka w Aion jest bardzo aktywna, chociaż skille do PvP pojawią się około 40lvlu... Ale jak już do niego dobijemy to musimy wiedzieć, jakiego rodzaju PvP są do naszej dyspozycji:

Pierwsze Abyss (Otchłań), serce PvP, będziesz mógł tam spotkać przeciwną frakcję, dalej w strefach dookoła Abyss, średnie/wysokie lvl (nisko lvl strefy są chronione). Możesz również walczyć z twoją własną frakcją, czy atakować miasta, jest też dostępny system PvP w arenach (dla zabawy, bez systemu rankingowego). Na dane tereny będziesz mógł się dostać przez portale (ryfty) losowo pojawiające się w różnych miejscach i w różnym czasie, pojawiać się będą wraz ze znakiem na niebie, który powiadomi wszystkich graczy o pojawieniu się portalu i poda jego dokładne położenie, by uniknąć bezużytecznego szukania.

Co prawda nie mówi to za wiele o PvE i PvP, ale to z powodu, iż większość PvE i PvP będzie jednak w Abyss, lecz to wystarczy, przecież będziesz tam zdolny zarówno do PvE, PvP i zdobywania expa!

Abyss wygląda jak gigantyczna ruchoma wyspa z dużą ilością mniejszych otaczających ją. Walka w Abyss nie będzie wyglądać jak ta w WoW, walka tam jest wieczna i nigdy się nie zakończy. Abyss jest bardzo niebezpiecznym miejscem z interakcją Balaur'ów i przeciwnej frakcji, ale dla zbalansowania tego i zachęcenia do walki, będzie to wspaniałe miejsce do znajdowania rzeczy, materiałów i oczywiście do zdobycia porządnej sumy expa!

W Aion będą też zamki (prawdopodobnie około 8 lub 10), na początku kontrolowane przez Balaur'a, zamki będą do zdobycia, większa grupa graczy, czy Raid będzie w stanie przejąć nad nim władze. Zamek przejęty przez jakąś Gildie będzie dla niej bardzo ważny, posiadanie zamku pozwoli danej frakcji kupować specjalne itemy, czy gromadzić wartościowe materiały, a Gildii mającej kontrole nad zamkiem pozyskiwać podatki od ziem. Oczywiście do kontrolowania zamku nie wystarczy sama potęga Gildii, będzie potrzebna różnego rodzaju pomoc w postaci choćby broni oblężniczych, bronie te mogą zostać uzyskane tylko przez PvE (prawdopodobnie później będziesz zdolny do rzemiosła ich z rzeczy zgromadzonych w Abyss) lub Dom Aukcyjny. Dlatego Będzie bardzo ważne dla Gildii, aby nie zaniedbywać żadnej z obu sekcji: PvP, czy PvE.

Nie zapomnij, że Balaur'y są po to by zbalansować grę, jeżeli Asmodians kontrolują 90% zamków obecnych w Abyss, Balaur'rzy nie będą agresywni do Elyos'ów, a jeżeli Abyss jest zbyt niezrównoważona GM'i mogą objąć kontrolę nad frakcją Balaur.

Wspomniałem, że Gildia posiadająca zamek będzie w stanie rekrutować / nabyć NPC'ów jako najemników do pomagania im w obronie zamku? Ponieważ wiadomo, że obrona zamku nie będzie łatwym zadaniem, możesz zrobić dużo więcej niż rekrutować NPC'ów, możesz ulepszyć Zamek, dodać / naprawić maszyny itd.

Dla uniknięcia wyzysku podczas jakiegoś chainkillzergzone, producenci wprowadzili w życie "Devanion Mist" uniemożliwiając PvP jeżeli Elyos i Asmodians są zbyt obecni w ograniczonym obszarze, również pozwalając Ci na wzięcie oddechu i odprężenia się przez krótki czas.

Kolejną ważną rzeczą w Abyss jest obecność artefaktów (szczątek z częściowego zniszczenia wspomnianej wcześniej Wieży), pozwalając graczom uzyskać / wywołać specjalne zdolności, które mogą obrócić bieg wydarzeń dla twojej frakcji i mogą mieć ogromne następstwo na przykładzie oblężenia. Artefakty te działają tylko w określonych regionach, nie w całym Abyss, mają też różne typy: ofensywne, uzdrawiające, buffujące, debuffujące itd.

Jak powiedziałem wcześniej, dzięki Abyss zwiększa nam się ilość zdobywanego doświadczenia, drop materiałów i specjalnych itemów oraz ilości Questów. Istnieją również specjalne skille do nabycia tylko przez Abyss, które będziemy mogli uzyskać prawdopodobnie przez zdobywanie punktów PvP.

Ruszając...:

Zabijając przeciwną frakcje: Zyskujesz punkty PvP po odpowiedniej ilości przyznające Ci tytuł Abyss, oraz określone, również zależne od ilości punktów PvP, skille.

Możesz również kupić rzeczy Abyssal z punktami PvP i PvE, kiedy jeden z zamków jest pod władaniem twojej frakcję.

Zabijając Balaur'a: Zyskujesz punkty PvE, wiele expa, zdobywasz rzeczy pozwalające budować bronie oblężnicze, rzemiosło i inne specjalne itemy.

Kontrolujesz zamek: Pobierasz podatki, masz możliwość ulepszania zamku i możesz wydać zezwolenia by twoja frakcja mogła kupować w nim itemy. Możesz także pozwolić twojej frakcji gospodarować twój teren. Chociaż, to jest konieczność, inaczej, kto by ochraniał zamek i kto by płacił podatki?

Szczegóły:

Za zabijanie low-lvl'owych graczy nie dostaje się punktów PvP, za które systemem bohatera mógłby Ci wręczyć tytuł Abyss. Niewiadomo, czy za wielokrotne zabicie tej samej osoby będą przyznawane punkty PvP, czy może będą odejmowane.

Podczas Koreańskich CBT Abyss został wypuszczany tylko częściowo, "Wielki Abyss" (prawdopodobnie główna wyspa / kontynent) zostanie ujawniony w marcu.

Rozmaitości:

Teraz przejdziemy do omawiania szczegół: Gameplay, system latania, Questy, lvl'ing, interfejs użytkownika:

Przede wszystkim gameplay: Do ruchu można używać WASD jak i też można cliknąć myszką w dane miejsce. Możesz skakać, wspinać się, jest też możliwość zmiany stylu walki poprzez robienie określonych ruchów, np. Bycie w trwałym ruchu pozwala na więcej uników niż pozostanie nieruchomym. Sam Gameplay, co można wywnioskować po obejrzeniu niektórych filmików, wygląda bardziej jak w WoW, niż jak w Lineage 2.

Poprzednio wspomniałem, że gracze mogą uzyskać skrzydła i latać, jest to dostępne po wykonaniu Questu na lvl'u 10tym. Jest to jedna z 4 dostępnych możliwości transportu: Chodzenie / bieganie, wolny lot, lot używający ścieżki i teleportacja. Niżej bardziej szczegółowy opis. Idź / Biegnij: Nie trzeba wyjaśniać.

Wolny lot: Ograniczony czasowo, posiada długi (ok. 10min) Cooldown po dość krótkim (2-3 min) locie. Można też latać tylko w określonych strefach... Tak, już widzę jak ta mała łza rośnie w lewym oku... Racja, wolny lot jest ograniczony czasowo, posiada Cooldown i można latać tylko w wyznaczonych strefach... Ale nie martw się, są też dobre wieści o wolnym locie, o nich w następnych linijkach.

Lot używający ścieżki: Działa jak Gryffon w WoW, twoje skrzydła są w tym czasie nieużywane. - Rozmawiasz z NPC, twoim oczom ukazuje się mapa, wybierasz na niej cel, a dalej wszystko jest już zautomatyzowane.

Teleportacja: System portali, pozwala w krótkim czasie pokonać duże odległości, jest to też łatwy sposób na atakowanie miast wroga. Mag będzie posiadać skille, dzięki którym będzie mógł tworzyć portale do miast, będą również portale w miastach i przypadkowo pojawiające się teleporty dla Raid'ów (jak wspomniałem w części PvP). Gladiator, podobnie do Maga, również będzie miał skill do teleportacji, ale z tą różnicą, że będzie mógł nim przenosić grupy graczy.

Teraz te kilka dobrych wieści o wolnym locie, dobrą rzeczą w wolnym lataniu jest możliwość atakowania innych graczy podczas lotu! W powietrzu masz też dostęp do większej ilości potężnych skilli, a jeżeli wydaje Ci się, że na wypróbowanie ich wszystkich zabraknie czasu, zapewne ucieszy cię wiadomość, że istnieją do naszej dyspozycji potiony zwiększające czas trwania lotu! Podobnie Chanter będzie mieć możliwość zwiększania czasu trwania lotu przez jego buffy zwane mantrami.

Lvling: System lvlingu jest ogłoszony jako taki sam jak w WoW, z dużą ilością różnorodnych Questów: Zabijanie, zbieranie, krótkie Questy z dobrymi nagrodami, Questy grupowe. Podczas śmierci będziemy tracić tylko exp, lecz jeśli masz 1% expa na lvlu 11, a umrzesz, nadal będziesz miał 1% expa oraz lvl 11, żadne rzeczy nie będą wypadać.

NPC dające Questy są rozpoznawane przez niebieską strzałkę ponad ich głowami, gdy ukończysz Quest nad odpowiednim NPC pojawi się żółte słońce. Dla ułatwienia, podobnie jak w innych MMORPG, dostępny jest spis Questów, jest tam małe streszczenie Questu i sugerowany lvl do jego wykonania. Ale to praktycznie jedyna pomoc, nie ma żadnej podpowiedzi na minimapie gdzie możemy znaleźć dany Quest, jest tylko tropiciel na UI (podobny do tego z WoW), więc nad Questami będziemy musieli spędzić trochę czasu.

System Questów byłby bardzo atrakcyjny, ale czas osiągnięcia wysokiego lvlu wyniesie nawet do trzech miesięcy (zależnie od tego ile czasu poświęcasz grze)...

Tak jako przykład, w tej chwili podczas Beta Testów do 20 lvl trzeba było zrobić (razem Elyos i Asmodians) 200 Questów (normalnych & grupowych), co daje 100 Questów dla każdej z frakcji. W WoW, ludzka frakcja przechodząc dolinę Northshire, Elwynn Forest, Redridge Mountains, Westfall, również powinna zdobyć 20 lvl, a jest tam 90 Questów (normalnych & grupowych). Ale wiemy jak to jest tylko przez pierwsze 20 lvli, może później jest więcej lub mniej Questów? W każdym bądź razie więcej czasu będziemy musieli poświęcić na zdobycie lvl niż jak, to jest w WoW.

System gildii: Działa on podobnie jak w Lineage 2, na początku do stworzenia Gildii będziesz potrzebować pieniędzy i oczywiście członków. Na pierwszym poziomie twoja gildia będzie mogła mieć max 10 członków. Później będzie trzeba zapłacić za otrzymanie statusu Gildii oraz za ulepszenia, przynajmniej te niektóre, dające dostęp Gildii do banku, możliwość dodawania stopni i zwiększenia ilości członków.

Domy gracza oraz domy gildii: Są czymś we wczesnym stadium rozwoju, nie można teraz dużo o tym napisać, wiadomo jedynie, że udostępnią one coś w rodzaju osobistych sklepów i domów aukcji, więcej trudno jest napisać, ale chodź wiemy tylko tyle to jednak możemy powiedzieć, że zapewne będzie to część przyszłej ekspansji.

Poczta: Są jej dwa rodzaje, zwyczajna jak w innych MMO i specjalna z posłańcem Shugo. Szczegóły na razie niezbyt znane.

Potiony & jedzenie: Będą hp i mana potiony z natychmiastowym efektem mające Cooldown oraz jedzenie działające jak buffy (będzie możliwość użycia tylko 1 buffa po przez jedzenie w tym samym czasie).

Interface Użytkownika: Tutaj nic szczególnego, a raczej jeszcze nic szczególnego, UI jest cały czas w fazie rozwoju, jak na razie dostajesz standardowe rzeczy jak minimapa, wcześniej wspomniany tropiciel Questów, ale najlepiej poczekać i samemu zobaczyć, teraz jest za mało informacji by opisywać poszczególne części UI.

Łupy i dropy: Z tym wydaje się być podobnie jak w WoW, są rzeczy BindOnPickup, Lootframe, jest dobrze rozwinięta opcja autoplądrowania. Jeżeli mowa o atakach w grupie to jeszcze nie wiadomo jak będą dzielone łupy.

O czacie głosowym nie ma jeszcze żadnych informacji, może w przyszłości?

Makra:

/skill [Nazwa]
/use [Rzecz]
/quickbar x y z (x dla miejsca actionbaru, y dla strony actionbaru i z dla slotu, gdzie jest skill)
/delay x (dezaktywacja makra dla x sekund, kiedy chcesz zrobić makro ze skillami mającymi Cooldown)
/select % partyx (z innym argumentem jak %self, %pet)
/yell, /general, /whisper dla chatu... /attack

Będzie również możliwość makra dla zmiany broni, czy jakiejkolwiek innej zmiany.

Końcowe wzmianki, czyli to o czym nie było wyżej:

Zmiana wyglądu będzie bardzo szczegółowa, będzie można zmieniać wygląd praktycznie całego ciała (włącznie z rękoma, czy nogami), będziesz mógł ustalić swój wzrost, kolor fryzury, tonację głosu, będziesz mógł też przybliżyć głowę by bardzo szczegółowo zmieniać wygląd twarzy. Nie można też zapomnieć o możliwości określenia dwóch specjalnych cech wyglądu.

Zapewne gdzieś już można było przeczytać o znaczeniu pogody i środowiska, w.w będą miały wpływ na Gameplay, np. Podczas deszczu fire skille będą działać słabiej. Na pewno pogoda wpłynie jezscze w inny sposób na grę, ale na razie nie znamy szczegółów.

Wspominałem wcześniej o tytule Abyss, ale to nie jedyny tytuł, który będzie można zdobyć, istnieją specjalne itemy podwyższające statystyki, nazwy tych itemów będzie tytułem, który pojawi siekoło twojego nicku. Takich itemów bedzie możemy mieć wiele, z racji tej zastosowano system z Diablo 2 - Dany item trzyma się w inwentarzu, nie ma na niego slotu. Tak jako przykład powiedzmy, że masz item podwyższający statystyki, a jego nazwa to "Silver Scarab", a twój nick w grze to "Nick", po włożeniu itemu do inwentarzu podniosą Ci się statystyki, a nick będzie wyglądał następująco: "Silver Scarab Nick".

Boty i goldfarmery: NCSoft cały czas dostaje e-maile z pytaniami o w.w, wynika to zapewne z tego, że Lineage 2 ma taktownych pełno, NCSoft ogłosił, iż spróbują wprowadzić w życie pewne zmiany i narzędzie mające na celu zmniejszenie liczności botów i golfarmerów.

Muzyka: Wiadomo, że jest skomponowana przez Ryo Kunihiko, dość sławnego kompozytora, informacje na jego temat można znaleźć w sieci.



Wnioski:

Gra jest nadal we wczesnej fazie Beta Testów, ale gracze już są zafascynowani i cały czas informują, co im się nie podoba, co przydałoby się zmienić i jakie są błędy, na razie najwięcej uwag odnosi się do DP skilli, drzewa talentu oraz itemów podnoszących statystyki, ogólnie chodzi o to samo, że tego jest za mało...

6 miesięcy temu obniżono exp wymagany do każdego lvlu, w razie potrzeby, co okaże się na kolejnych Beta Testach, może zdarzyć się podobnie, możliwe też, że zostaną wprowadzone jeszcze jakieś udogodnienia dla lvlingu.

NCSoft udostępnia kolejne do zdobycia 5 lvli podczas każdego kolejnego tygodnia zamkniętego pierwszego Beta Testu, jest to zapewne Beta Test dzięki któremu lepiej poznamy lvling. Oglądając filmiki, można zobaczyć, iż lvlować będzie się dość szybko mimo wcześniej wspomnianych wyliczeń względem WoW'a.

Można zauważyć, że oficjalna strona dla USA i EU jest dosyć pusta w porównaniu z oficjalną stroną Korei i wszystkimi przepełnionymi informacjami Koreańskimi stronami fanów, a Beta Testy, które odbywają się na razie tylko w Korei wszystko dopełniają. Jednak nie martwcie się, właśnie po to powstał ten artykuł, jest on w większość tłumaczeniem z tamtych stron. NCSoft wie co czują fani z US/EU, ale wie też, że gracze chcą gry bez skazy po wypuszczeniu, więc teraz stara się wszystko zrobić poprawnie, stronę też i taką wydać, nie chce wyznawać zasady: WAR-zomfg-beta-up-oh-noes-wait-there-is-something-wrong-lets-keep-the-beta-down-for-3-months, czy robić jak DnL, wiadomo przecież ile gier jest wypuszczonych zbyt wcześnie jak np. Burning Crusade.

NCSoft cały czas rozwija stronę i zwiększa jej zawartość, gotowa będzie prawdopodobnie równocześnie z wyjściem Beta Testów dla US/EU, a praca nad Beta Testami US/EU wrze. Jednak teraz cały czas naprawianych i zmienianych jest dużo rzeczy względem BT dla Korei, NCSoft po prostu nie ogłasza szczegółów prac z każdego tygodnia.

Mam nadzieję, że ten tekst był miły do czytania, że znaleźliście w nim informacje, na które czekaliście.

Podziękowania dla stron: aionsource.com, gamemeca.com, mmosite.com, thisisgame.com, oraz osób indywidualnych: Jameinkaiser, Elliot, Haubix, Awake i Sunshine!

Zapraszamy do dyskusji na temat tego artykułu i podsyłania wszelkich sugestii.
Będziemy wdzięczni za uwagi i sygnały dotyczące ewentualnych błędów.
By wysłać swój komentarz lub sugestie - odwiedź nasze forum!

Panel

Login:
Hasło:
Rejestracja

Shoutbox

Musisz być zalogowany aby pisać wiadomości


Archiwum

Dotacja

Stan konta portalu.

Potrzeba: 427 zł
Zebrane: 424 zł
Brakuje: 3 zł

Dotacja

Ostatnie


Kliknij aby powiększyć



Kliknij aby powiększyć



Kliknij aby powiększyć


Więcej

www.aiononline.com.pl - Aion Online - Polski Portal - wszystkie prawa zastrzeżone!