ForumDodaj do ulubionych (Tylko IE)Ustaw jako startowa (Tylko IE)Kana3 RSS

 
 

Pobieranie

Menu

Strona główna
Forum

FAQ
Opis gry
Instalacja gry
Wymagania sprzętowe
Silnik CryEngine

Dotacja
Galeria

Dodaj artykuł

Żywioły
Divine Power
Historia Atreii

Rasy
Elyos
Asmodian
Balaur (NPC)

Klasy
Warrior
Priest
Scout
Mage

Multimedia
Filmy
Tapety
Dla graczy
Wygaszacze

AionOnline
    Aion Online - Polski Portal
Zarejestruj konto i zacznij grac!

CBT2 Review
Autor: only

World of lineagecraft?

Drugi etap zamkniętych beta testów (CBT2) Aion, zakończył się 27 kwietnia ostatniego miesiąca. Wraz z nową betą, gra przeszła wiele udoskonaleń takich jak rozszerzona zmiana wyglądu postaci (character customization) i nowe lokacje. Lecz w grze dalej nie rozwiązano najbardziej podstawowych problemów i brakło tego „czegoś” co było chwalone w ostatnich beta testach.

Doskonała grafika.

Grafika Aion stała się jeszcze bardziej idealna od ostatnich testów. Na początku efekt „Glowlight” został usunięty, wraz z tym znikło uczucie ”snu” w grafice (Dreamlike feel). Dało to więcej szczegółów i czystego obrazu w środowisku gry. Wiele krępujących ruchów postaci częściowo znikło, oraz interfece zyskał własny Aion-podobny wygląd.

Nowe lokacje, Eltnen i Morheim, wyglądały niesamowicie, w doskonałej harmonii połączony krajobraz zimowy z wulkanicznym. Grafice można nadać tytuł najlepszej na świecie. 

wyglądało to

Jednakże, wraz z oszałamiającymi efektami wizualnymi w parze idą problemy z ustawieniami 
kodu gry. Grafika często była wadliwa, można było spotkać wiele bugów gdy grałeś dłuższy czas ze względu na brak efektywności w zarządzaniu zasobami systemu. 

Obniżanie ustawień grafiki zmniejszało znacznie ilość detali, ale wydawało się ,że to nie poprawiało zacznie wydajności. Ten problem został wspomniany przez wielu graczu, i wygląda na to ,że nad optymalizacją trzeba jeszcze popracować.

trzeba popracować nad optymalizacją.

Ponadto, połowa górna i dolna dzieląca postać nie były ze sobą dobrze skoordynowane jak się wydawało.

Wspaniałe wędkowanie? Bitwy toczą się poprzez portale czasowe (Rifts of Time).

Portale czasowe, które były pokazane na początku drugiej zamkniętej bety, jest systemem pozwalającym graczowi z przeciwnej frakcji wejście na teren wroga. Ktoś może zadać sobie pytanie: ”Co to za wielka sprawa pozwolić graczowi wejść na teren wroga?”, ale z tym idzie kilka ciekawostek, dzięki którym gracz może dobrze wykorzystać ten system. Potwory które zostawiają rzadkie przedmioty albo szansa na poprawę statusu legionu.



Aby ułatwić wam zrozumienie tego konceptu, wyjaśnię wam na jakie kategorie jest dzielony sprzęt (itemy) w Aion. Można podzielić je na normalne, rzadkie (rare), wyjątkowej jakości (exceptional) oraz unikalne (unique). Unikalne przedmioty są prawie nie możliwe do uzyskania, a wyjątkowej jakości (exceptional) jest to najlepszy sprzęt jaki prawdopodobnie gracz może otrzymać. 

Jednakże, przedmioty wyjątkowej jakości (exceptional) można otrzymać tylko od imiennych potworów (Named Monsters), a one pojawiają się tylko w określonych porach i wyznaczonych miejscach. Wierze ,że nie musze wyjaśniać tego punktu, gracz który będzie chciał otrzymać przedmiot który jest lepszy od swego dotychczasowego, przejdzie przez portal w poszukiwaniu imiennych potworów (named Monsters). To naturalnie będzie tworzyło małe konflikty, które są aspektem PvP samym w sobie.

punkty Abyss są aktualizowane w czasie rzeczywistym.

Konflikty są odzwierciedleniem w punktach Abyss, które są dodawane w czasie rzeczywistym. Można się skupić aby punkty przeznaczyć na Legion, nie musimy się kierować nagrodami. W CBT2, przedmioty pełniły rolę "przynęty", motywacji aby wprowadzić graczy w konflikty.

Tymczasowe natarcie, tymczasowe wycofanie się. Daremna Wojna?

System walki został odnowiony także. Na początek, tempo aktywacji komba został poprawiony. W większości klass-specific został poprawiony szybkość aktywacji combo o 100%, od tej chwili gracze mogli aktywować łańcuch (chain) combo w wygodnej dla siebie chwili. 

Wzorzec comba został także zmieniony. Zależnie od comba, dodatkowe efekty zostawały przyznawane w wyniku którym gracz mógł przerwać i zastąpić własnym combem. Ta poprawa była wystarczająco znacząca, aby ustalić, jak szybko można zabić moba.

Nareszcie, Aion posiadał coś takiego co można nazwać elementem ”strategii”.



Jednakże, problem tkwił w niezgrabnych ruchach postaci między górną częścią a dolną, które nie ułatwiały sprawnej animacji. Obraz naturalnej walki nie został jeszcze uzyskany. 

Jak wspomniałem wcześniej, wielu graczu i także ja podkreślałem problem animacji między górna a dolną częścią postaci. CBT2 nie naprawiono tego problemu, ale wprowadzono iż postać nie mogła się poruszyć jeżeli dolna część była już w ruchu. 

Dla przykładu, Initial skill dla comba zabójcy (assassin) może być wykorzystany gdy postać się porusza, ale druga umiejętność w tym samym combo nie może, w tym momencie występuje sytuacja w której postać musi się zatrzymać po pierwszym kroku aby wykonać pełne combo.

To skutecznie niszczy idee ulepszonego combo system.

Shapeshifting pozwala na swobodne poruszanie się i walkę od kiedy postać nie ma

Frustrujące lokacje i niewystarczająco wielkość.

Nowe lokacje także były problematyczne. Dla początkujących obszary były bardzo małe. Weźmy dla przykładu Asmodian, postać swoje pierwsze 10 lvl pozostanie w Ishalgen, od 10 do 20 w Altgard, który jest kilka krotnie większy. Nowo dodana strefa, Morheima była domem dla postaci od 20 lvl do 40 lvl, ale aktualnie mapa była aż tak mała ,że można była ją zbadać w 30 minut. 

Faktem jest, ze Morheim powinna być lokacją dla postaci od 20lvl do 25lvl gdyż jest tylko jedna droga. Ja sam spędziłem kilka godzin na tej ”wąskiej ścieżce”.



Wraz z małymi lokacjami dochodzi niewielka ilość zadań, lub rzeczami nie polegającym tylko na farmieniu (grind). Ilość doświadczenia wymaganej od 20 poziomu jest wielokrotnie większa. Na każdy przypadający poziom dostawało się tylko po 3 do 4 zadania. Ja zrobiłem około 100 questów aby uzyskać 20 poziom, ale wystarczyło tylko 60 abym zdobył z 20, poziom 34. Z czego 2/3 tych zadań można była powtarzać ,ale nie można była zakończyć bez kolekcjonowania umiejętności. 

Innymi słowy, nie ma innego wyjścia niż zdobywania poziomów po 30 niż zabijanie potworów tysiącami. 

Prawdą jest ,że Abyss jest jeszcze nie dostępne, ale gra dużo traci na treści w sposób jaki wygląda teraz. Jeżeli nie chcą gry w której gracz musi ”trzymać się ścieżki aż nie zdobędzie poziomu”, powinni naprawdę skupić się na przygotowaniu kilku map i większej ilości zadań.



World of Lineagecraft?

Wiem ,ze to nie jest dobre porównanie, ale Aion jest odzwierciedleniem World of Worldcraft.

Fakt ,ze gracz może zostać zabity przez innego gracza w samym środku bicia poziomu, także potwory używające różnorodnych umiejętności o dużym zasięgu przyprawia gracza o ból głowy, gra z tym stopniu wydaje się porównywalna do WoW’a. Nawet część o możliwości zabicia party gdy się zaatakuje o jednego mob'a więcej, wydaje się podobne do WoW'a. Nie staram się krytykować za te podobieństwa. Problemem jest tym ,ze „”prawdziwa forma” Aion nie dorównuje koncepcji stylu WoW'a.

Weźmy przykład: moby w Aion przyprawiają gracza o ból głowy poprzez używanie szerokiej gamy umiejętności. Wśród nich znajdzie się potwór (mob) który zadaje tysiące obrażeń. Oczywiście, gdy się zostanie uderzonym wspomnianą umiejętnością, kończy się to pewną śmiercią. To jest w porządku. Dodaje to element zaskoczenia i głębi w walce.

Problem jest po śmierci, gracz traci 5% doświadczenia z całkowitej wartości za ten poziom. Dla poziomu 30, jest to około 30 minut zabijania potworów aby odzyskać EXP. Gdy zostaniesz zabity przez członka przeciwnej frakcji, także tracisz doświadczenie. Nie jest łatwo otrzymać doświadczenie. Ilość doświadczenia dla poziomu 34 jaką gracz musi uzyskać to 10,000,000. Na podstawie doświadczenia z mobów tego samego poziomu, gracz będzie musiał ich zabić około 1,200. Zakończenie 3/4 questów które otrzymuje się co poziom, dostaje się około 40,000-60,000. Dodam, że grozi nam strata doświadczenia podczas wykonywania zadania.

Oprócz aspektu bicia levelu, poziom trudności nadal pozostaje. Musisz całe swe pieniądze które otrzymałeś z farmienia (grind), wydać na książki (skill books) i materiały. Kto będzie mógł się cieszyć przygodą gdy wokół niego pełno chaosu?



Pozostało tylko opcja farmienia potworów w stylu Lineage. Ale od momentu gdy świat Aion został stworzony naturalnie jak to tylko możliwe, lokacje do polowania nie są wszędzie jak w Lineage 2. W skrócie, granie w Aion to jak czerpanie przyjemności z WoW w stylu hardcorowym farmieniu Lineage 2.

W Końcu, próba połączenia Lineage II i WoW skończyła się na stworzeniu gry w której gra się jak w WoW i farmi się jak w Lineage.

Słuchajcie się graczy!

Może wygląda to źle, ale jest nadzieja. Grafika, dźwięki, system combo i wiele innych wspaniałych cech które definiują Aion istnieją. Wiele z tych problemów wymienionych wyżej mogą być łatwo rozwiązane.

Modele postaci są już podzielone na dwie połowy, które mogą się poruszać oraz atakować w tym samym momencie. Nowe zadania mogą zostać dodane. Problem farmienia (grind) może być rozwiązany poprzez zmniejszenia kary za śmierć (strata doświadczenia).

Pozwolę sobie także zwrócić uwagę, ze główny atut – Abyss, nie został jeszcze dodany. Będzie trudno ułatwić graczu proces bicia poziomów poprzez wprowadzenie Abyss, ale daje to więcej możliwości aby zabić czas.

Osoby tworzące Aion, będą musiały ukierunkować swój rozwój oraz rozważyć punkt widzenia graczy. Najbardziej słyszalne skargi na temat CBT2, była wspomniana dwuznaczność oraz niezwykły poziom trudności. Miejmy nadzieję ,ze wraz z CBT3, wysłuchają opinie graczy i pokażą bardziej rozwiniętą grę.

Zapraszamy do dyskusji na temat tego artykułu i podsyłania wszelkich sugestii.
Będziemy wdzięczni za uwagi i sygnały dotyczące ewentualnych błędów.
By wysłać swój komentarz lub sugestie - odwiedź nasze forum!

Panel

Login:
Hasło:
Rejestracja

Shoutbox

Musisz być zalogowany aby pisać wiadomości


Archiwum

Dotacja

Stan konta portalu.

Potrzeba: 427 zł
Zebrane: 424 zł
Brakuje: 3 zł

Dotacja

Ostatnie


Kliknij aby powiększyć



Kliknij aby powiększyć



Kliknij aby powiększyć


Więcej

www.aiononline.com.pl - Aion Online - Polski Portal - wszystkie prawa zastrzeżone!